Köpvillkor

​​

Köp
Samtliga priser som visas i webbutiken är i svenska kronor inklusive 25% moms.
Kontrollera alltid om det finns uppgivet Info/mått, bilder med måttuppgifter och beskrivning om produkten.
Dessa uppgifter är viktiga för att du skall kunna jämföra och beställa rätt produkt som passar på din modell.
Universal produkt passar på många olika fordon. Kontrollera att produkten passar din modell innan beställning.
Vi förbehåller oss rätten att justera priser utan föregående avisering.
Vid beställning träffas avtal om köp när du bekräftar beställningen i kassan.
En orderbekräftelse genereras automatiskt av dinhoj.se ́s databas utan manuell översyn.
Vid uppenbara fel som prisfel eller tryckfel förbehåller vi oss rätten att justera detta i efterhand.
Blir du inte nöjd med eventuell justering kan du självklart annullera beställningen.
Om du är minderårig (yngre än 18 år) krävs målsmans godkännande för att ingå avtal med oss.

Tilläggsbeställning
Vill du komplettera din order med fler artiklar gör du en ny beställning.
Tilläggsbeställningens fraktkostnad räknas om och återbetalning sker utan dröjesmål till ditt betalsätt.
Du kan göra tilläggsbeställningar tills första beställningen får status "Beställningen behandlas"
För sent utförd beställning genererar en ny order.
Betala tilläggsbeställningen med kort, Swish eller genom Ecster. Övriga betalsätt genererar en ny order.

Lagervaror
Lagervaror är artiklar med lagersaldo och som finns för leverans från vårt eget lager i Ödåkra.

Beställningsvaror
beställningsvara är artikel som vi inte lagerhåller.
1. ​För beställningsvara gäller inte öppet köp, bytesrätt eller ångerrätt.
2. Beställningsvara kan annulleras då leveranstiden överskridits.
3. returrätten gäller vid felleverans eller funktionsoduglig vara.
4. Innehåller din beställning en beställningsvara så inväntar vi denna före leverans.
Vill du ha omgående leverans av lagervaror måste du göra två beställningar.
En beställning med endast lagervaror och en annan med beställningsvaror.
Det framgår tydligt på respektive produkt om det är en beställningsvara eller lagervara.

Betalningssätt
Du kan välja mellan följande betalningssätt i kassan
1. Kortbetalning Visa, MasterCard verifierad med 3D Secure
2. Kortbetalning via Paypal, Visa, Mastercard
3. Swish (123 596 50 82)
4. Länsförsäkringar Bank överförning (9023-3567307)
5. Bankgiro (410-9468)
6. Räntefri delbetalning Ecster (Handelsbanken Finans)

Delbetalning
Genom vårt samarbete med Ecster (Handelsbanken Finans) kan du delbetala ditt köp.
I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på.
När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör Ecster en sedvanlig kreditprövning.
Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, därefter slutför du köpet. Du kan när som helst välja att slutbetala utan extra kostnad.
Har du en gång delbetalat en vara hos Ecster kan du använda dig av samma konto och behöver inte genomgå en ny kreditprövning.
Är ditt köputrymme för litet ansöker du enkelt om en höjning – du får svar direkt.
​Mer information finner du genom att klicka här.

Leveranser
Beställning utförd före kl. 24 skickas kommande arbetsdag.
Mindre beställning 1-3 artiklar utförd före kl 12 skickas normalt samma arbetsdag.
Fraktpris från 29 kr.
Fraktfritt över 500 kr.
På kundvagnsidan finns en fraktberäknare som visar det totala fraktpriset på varorna i kundvagnen.
Kontrollera varorna snarast efter mottagandet. Om det skulle vara något fel meddela detta omgående till Kundtjänst
Spårbara försändelser upptill 2 kg skickas med DHL eller Posten om inget annat gjorts upp.
Du kan välja speditör genom att notera speditörens namn i kassans meddelande fält.

Transportrisk
Väljer du spårbar försändelse i kassan står vi för transportrisken i det fall varan skadas eller kommer bort under transporten.
Vid eventuell retur till oss står du som avsändare för transportrisken.

Skadat gods
Det är viktigt att du omedelbart besiktigar godset. Skulle emballaget vara skadat skall du meddela detta direkt
till utlämningsstället, lastbilchauffören.​

Ej utlöst sändning
Ej utlöst försändelse debiteras med frakt och returfrakt till fulla värdet. samt hanteringskostnad 100:- för brev/varubrev
och 200:- för DHL paket.

Hämta mopeddelar på Din hoj lagret
Du kan hämta din beställning fraktfritt på vårt webblager Din hoj Lindaregatan 13 254 75 Ödåkra.
Tillvägagångssätt:
1. köp och betala varorna i webbutiken
2. välj leveranssätt "Hämta på Din hoj webblager"
3. invänta ett mejl från oss som meddelar att varorna finns klara och tider för avhämtning.
Det går inte att köpa till varor vid besöket för avhämtning.
Du måste göra ny order och tillvägagångsättet är enligt ovan.
Hämtningstiderna finns angivet i hämtningsmejlet.
Din hoj i Ödåkra är ett webblager och ingen butik med försäljning över disk med fasta öppettider.

Ångerrätt
När du handlar från dinhoj.se gäller ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen.
Som kund hos oss kan du alltid ångra ditt köp inom föreskriven tid genom att använda formuläret Produktretur.
Vi lämnar i samband med detta information om hur du skall returnera varan samt hur återbetalning kommer att ske.
Distanshandelslagen ger dig rätt till 14 dagar från den dag då du tagit emot varan.
Tyvärr kan vi inte återta elektroniska komponenter om försegling/märkning på elkontakter har brutits.
Detta gäller även på shims och munstycken samt beställningsvaror och varor tillverkade på beställning.
Ångerrätt gäller om varan återsänds i väsentligt oförändrat skick i originalförpackningen med tillhörande plast- och packmaterial.
Varan får inte ha varit monterad eller på annat sätt använd.
Vänligen returnera inte en testad produkt utan att först mejla oss om möjligheten till retur.
Nordia Import är ett branschföretag med kunskaper att kontrollera om en reservdel skall bedömas som ny eller testad.
Vill du ha tillbaks en nekad retur betalar du fraktkostnaden i förskott senast 7 dagar efter beslutsdag.
Vid utebliven betalning skrotas varan direkt därefter.
Ångerrätt 14 dagar gäller ej företag.

Produktretur
Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum du meddelade Din hoj om att du utnyttjat din ångerrätt.
Kostnaden för att skicka tillbaka ditt ångrade köp betalar du som kund.
Vid användande av vår returfraktsedel betalar du endast 99 kronor i returfrakt upptill 2 kg ej skrymmande paket.
Returfrakten över 2 kg och för skrymmande paket (över 11200 cm3) finns tillgänglig efter uppgift om vikt/paketstorlek.
Om du inte använder vår returfraktsedel ska varan skickas som företagspaket.
Vi kan inte ta emot andra paket än de som transporteras direkt till vår godsmottagning.
Byte, retur av en eller flera varor från samma leverans hanteras normalt inom 1-2 arbetsdagar.
Retur av hel leverans hanteras inom 30 dagar.
Återbetalning sker i första hand till det ursprungliga betalsättet.

Byten
Vid byte till samma typ av vara skickar vi den nya produkten kostnadsfritt till dig.

Felleverans
Vid leverans av produkt med felaktigt bildinfo/produktmått eller produkt utan bildinfo/produktmått som har felaktig fabrikat/modell angivelse
står vi för returfrakten när artikeln återsändes komplett med eventuella tillbehör.

Reklamation
Din hoj följer konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel,
det vill säga fel som fanns vid leverans, samt fel som kan härledas till fabrikationsfel.
Vi ansvarar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor.
Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.
Produkter avsedda för tävlingsbruk eller produkter monterade på trimmat fordon omfattas ej av reklamationsrätten.
Vill du reklamera en vara ber vi dig kontakta oss via mejl Produktretur, reklamation
Din hoj kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.
Vid godkänd reklamation avhjälper vi felet eller företar omleverans samt ersätter din returfrakt på billigaste sätt.
I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel har vi rätt att debitera dig för undersökningskostnaden
samt eventuella fraktkostnader och hanteringsavgifter.
Vill du ha tillbaks en nekad reklamation betalar du våra kostnader i förskott senast 7 dagar efter beslutsdag.
Vid utebliven betalning skrotas varan direkt därefter.

Öppet köp
När du handlar hos Din hoj webblager i Ödåkra har du 14 dagars öppet köp.
För att åberopa öppet köp, måste kvitto uppvisas.
Varan skall vara oanvänd i originalförpackningen med tillhörande plast- och packmaterial.
Öppet köp gäller inte elektroniska komponenter.
Vid brist i något av ovanstående nekas öppet köp.
Öppet köp 14 dagar gäller ej företag

Outletdelar
Under kategorin Outletdelar finns "nya" och begagnade kontrollerade delar men som säljs i "befintligt skick".
Din hoj ansvarar inte för så kallade slitagedelar som kan ingå i den köpta delen.
Med slitagedelar avses exempelvis variatordelar, remmar, vattenpumpar, tändstift, bromsbelägg etc.

Din hoj ansvarar inte för fel som orsakats av felaktig montering.
Delen ska monteras i enlighet med tillverkarens rekommendationer och/eller på ett fackmannamässigt sätt.
För vissa reparationer krävs- enligt tillverkarens rekommendationer- att slitagedelar byts ut i samband med att delen monteras.
Att delen monteras i enlighet med tillverkarens rekommendationer innefattar även en skyldighet för dig att ta reda på vilka
komponenter som enligt tillverkaren ska ersättas med nya.
Vänd dig alltid till Din hoj vid minsta tveksamhet avseende montering och vilka slitagedelar som ska bytas ut.
Din hoj ansvarar inte för fel som orsakats av olyckshändelse, vanvård eller liknande efter tidpunkten för delens avlämnande.
Reklamationsrätten är 14 dagar från mottagningsdatum. Längre reklamationstid kan förekomma efter skriftlig överenskommelse.
Reklamation måste anmälas så snart felet uppkommit senast 3 veckor efter mottagningsdatum och före åtgärdande påbörjas.
Din hoj beordrar i varje enskilt fall vilken åtgärd som kan bli aktuell t ex. omleverans eller prisavdrag.
Monteringskostnader ersätts ej för en defekt eller fellevererad vara. Kunden skall kunna styrka att delen var trasig/defekt vid mottagandet.

Tryckfel och produktbilder
Din hoj reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida.
Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.
​Vår strävan är att återge en så liknande bild som möjligt av produkten.

 

 

Producerad av Xidia ©. Alla rättigheter reserverade.
Kundtjänst