Laddar...

Köp
Samtliga priser som visas i webbutiken är i svenska kronor inklusive 25% moms.
Kontrollera alltid om det finns uppgivet Info/mått, bilder med måttuppgifter och beskrivning om produkten.
Dessa uppgifter är viktiga för att du skall kunna jämföra och beställa rätt produkt som passar på din modell.
Universal produkt passar på många olika fordon. Kontrollera att produkten passar din modell innan beställning.
Vi förbehåller oss rätten att justera priser utan föregående avisering.
Vid beställning träffas avtal om köp när du bekräftar beställningen i kassan.
En orderbekräftelse genereras automatiskt av dinhoj.se ́s databas utan manuell översyn.
Vid uppenbara fel som prisfel eller tryckfel förbehåller vi oss rätten att justera detta i efterhand.
Blir du inte nöjd med eventuell justering kan du självklart annullera beställningen.
Om du är minderårig (yngre än 18 år) krävs målsmans godkännande för att ingå avtal med oss.

Lagervaror
Lagervaror är artiklar med lagersaldo och som finns för leverans från vårt eget lager i Åstorp.

Beställningsvaror
beställningsvara är artikel som vi inte lagerhåller.
1. ​För beställningsvara gäller inte öppet köp, bytesrätt eller ångerrätt.
2. Beställningsvara kan annulleras då leveranstiden överskridits.
3. returrätten gäller vid felleverans eller funktionsoduglig vara.
4. Innehåller din beställning en beställningsvara så inväntar vi denna före leverans.
Vill du ha omgående leverans av lagervaror måste du göra två beställningar.
En beställning med endast lagervaror och en annan med beställningsvaror.
Det framgår tydligt på respektive produkt om det är en beställningsvara eller lagervara.

Betalning
Vi samarbetar med Klarna för säkra & trygga betalningar på dina villkor.

Leverans
Beställning utförd före kl. 22.00 skickas normalt kommande arbetsdag.
Fraktpris från 39 kr
Kundvagnen har en fraktberäknare som visar totalt fraktpris.
Vi har tyvärr ingen fysisk butik eller varuutlämning. Alla order skickas med DHL.

Transportrisk
Väljer du fraktsätt Postnord spårbart i kassan står vi (säljaren) för transportrisken om varan skadas eller kommer bort.
Väljer du fraktsätt Brev eller Varubrev i kassan står du (köparen) för transportrisken om varan skadas eller kommer bort. 
Vid returförsändelse står du som avsändare för transportrisken.

Skadat gods
Det är viktigt att du omedelbart besiktigar godset. Skulle emballaget vara skadat skall du meddela detta direkt
till utlämningsstället, lastbilchauffören.​

Ej utlöst sändning
Ej utlöst försändelse debiteras med frakt och returfrakt till fulla värdet. samt hanteringskostnad 100:- för brev/varubrev och 200:- för paket.

Ångerrätt
När du handlar från dinhoj.se gäller ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen.
Som kund hos oss kan du alltid ångra ditt köp inom föreskriven tid.
Vi lämnar i samband med detta information om hur du skall returnera varan samt hur återbetalning kommer att ske.
Distanshandelslagen ger dig rätt till 14 dagar från den dag då du tagit emot varan.
Tyvärr kan vi inte återta elektroniska komponenter om försegling/märkning på elkontakter har brutits.
Detta gäller även på shims, munstycken och svänghjul samt beställningsvaror och varor tillverkade på beställning.
Ångerrätt gäller om varan återsänds i väsentligt oförändrat skick i originalförpackningen med tillhörande plast-, packmaterial & ifylld returblankett

Varan får inte ha varit monterad eller på annat sätt använd.
Vänligen returnera inte en testad produkt utan att först mejla oss om möjligheten till retur.
Dinhoj är ett branschföretag med kunskaper att kontrollera om en reservdel skall bedömas som ny eller testad.
Vill du ha tillbaks en nekad retur betalar du fraktkostnaden i förskott senast 7 dagar efter beslutsdag.
Vid utebliven betalning skrotas varan direkt därefter.
Ångerrätt 14 dagar gäller ej företag.

Produktretur
Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum du meddelade Din hoj om att du utnyttjat din ångerrätt.
Kostnaden för att skicka tillbaka ditt ångrade köp betalar du som kund till speditören/ombudet.
Anlita Postnord, DHL eller Schenker som levererar till vår godsmottagning eller till närmsta ombud.
Väljer du annan speditör kontrollera att paketet levereras till vår godsmottagning och inte
för avhämtning hos speditörens ombud då debiteras frakt om 99:-.
Kund som returnerar vara utan att ha returId debiteras med en hanteringsavgift om 100:-
Retur hanteras inom 30 dagar efter vi mottagit försändelsen.
Återbetalning sker i första hand till det ursprungliga betalsättet. Returadress Ji-te gatan 2, 26538 Åstorp


Felleverans
Vid leverans av produkt med felaktigt bildinfo/produktmått eller produkt som har felaktig
fabrikat/modell angivelse ersättes din returfrakt på billigaste sätt när artikeln återsändes komplett.

Reklamation
Din hoj följer konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel,
det vill säga fel som fanns vid leverans, samt fel som kan härledas till fabrikationsfel under 3 års tid.
Vi ansvarar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor.
Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.
Produkter avsedda för tävlingsbruk eller produkter monterade på trimmat fordon omfattas ej av reklamationsrätten.
Vill du reklamera en vara ber vi dig kontakta oss via mejl Produktretur, reklamation
Din hoj kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.
Vid godkänd reklamation avhjälper vi felet eller företar omleverans samt ersätter din returfrakt på billigaste sätt.
I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel har vi rätt att debitera dig för undersökningskostnaden
samt eventuella fraktkostnader och hanteringsavgifter.
Vill du ha tillbaks en nekad reklamation betalar du våra kostnader i förskott senast 7 dagar efter beslutsdag.
Vid utebliven betalning skrotas varan direkt därefter.

Öppet köp
När du handlar hos Din hoj webblager i Åstorp har du 14 dagars öppet köp.
För att åberopa öppet köp, måste kvitto uppvisas.
Varan skall vara oanvänd i originalförpackningen med tillhörande plast- och packmaterial.
Öppet köp gäller inte elektroniska komponenter.
Vid brist i något av ovanstående nekas öppet köp.
Öppet köp 14 dagar gäller ej företag

Outletdelar
Under kategorin Outletdelar finns "nya" och begagnade kontrollerade delar men som säljs i "befintligt skick".
Din hoj ansvarar inte för så kallade slitagedelar som kan ingå i den köpta delen.
Med slitagedelar avses exempelvis variatordelar, remmar, vattenpumpar, tändstift, bromsbelägg etc.

Din hoj ansvarar inte för fel som orsakats av felaktig montering.
Delen ska monteras i enlighet med tillverkarens rekommendationer och/eller på ett fackmannamässigt sätt.
För vissa reparationer krävs- enligt tillverkarens rekommendationer- att slitagedelar byts ut i samband med att delen monteras.
Att delen monteras i enlighet med tillverkarens rekommendationer innefattar även en skyldighet för dig att ta reda på vilka
komponenter som enligt tillverkaren ska ersättas med nya.
Vänd dig alltid till Din hoj vid minsta tveksamhet avseende montering och vilka slitagedelar som ska bytas ut.
Din hoj ansvarar inte för fel som orsakats av olyckshändelse, vanvård eller liknande efter tidpunkten för delens avlämnande.
Reklamationsrätten är 14 dagar från mottagningsdatum. Längre reklamationstid kan förekomma efter skriftlig överenskommelse.
Reklamation måste anmälas så snart felet uppkommit senast 3 veckor efter mottagningsdatum och före åtgärdande påbörjas.
Din hoj beordrar i varje enskilt fall vilken åtgärd som kan bli aktuell t ex. omleverans eller prisavdrag.
Monteringskostnader ersätts ej för en defekt eller fellevererad vara. Kunden skall kunna styrka att delen var trasig/defekt vid mottagandet.

Tryckfel och produktbilder
Din hoj reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida.
Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.
​Vår strävan är att återge en så liknande bild som möjligt av produkten.

Din hoj
North European Trust AB, Org-nr: 556681-3167